myTaste.se silverstenk - Silverstenks Biffstroganoff

Silverstenks Biffstroganoff






Jag tillhör en av dom människorna som är barnsligt förtjust i korvstroganoff. Men jag har aldrig provat på att göra egen biffstroganoff. Så det var väl på tiden nu då!

Lövbiff, cremefraich och fond kommer man långt på! Detta recept ger 4 portioner för 4 smartpoints per portion. Jag serverade min med blomkålsris, det blev riktigt lyckat!

Ingridienser
~ 445g lövbiff
~ 2dl fraiche 5%
~ 2 små lökar
~ 1 valfri paprika
~ 1 msk kalvfond
~ 2 dl vatten
~ 2 msk tomatpure
~ 2 tsk olivolja
~ 1 msk senap
~ salt och peppar

Gör så här
~ skiva lövbiffen i ca 1,5 cm strimlor. Dela löken och paprikan på hälften och skiva i tunna skivor.
~ bryn alltsammans i oljan.
~tillsätt vattnet och tomatpuré och låt puttra i ca 40 minuter, tills köttet är mört.
~ Tillsätt fond, cremefraich och senap. Blanda väl.
~ smaka av med salt och peppar.

Hoppas det ska smaka lika bra hemma hos er som hos mig! :)

Kram, Silverstenk


Mat, Recept, Viktresa, kött | |
Upp