myTaste.se silverstenk - Frallor med vitlök

Frallor med vitlök


Bild på en korvgryta jag gjorde i våras. Jag tror den låg på ca 6pp med det gamla systemet.


Jag latade till mig igår, så det blev bara bullbaket! Haha.. men då bakar jag istället bröd idag! :) Idag blir det frallor. Det var så längesen jag bakade de. Och inte vilka frallor som helst utan vitlöksfrallor! Och redan nu vattnas det i munnen!

Jag tänkte att en liter vätska nog är lagom att baka på. Jag tänkte mig nog inte riktigt för, att för det första tar min degbunke bara 1/2 liter vätska om det ska jäsa till dubbel storlek. Och för det andra : Hur i hela världen ska jag få in så många frallor i frysen?! Haha...:) Jag får äta mycket och jag får äta fort!

Det är lite av tradition här hemma hos oss, att varje gång jag har bakat bröd så lagar jag också soppa. Idag är jag fasligt sugen på milanesesoppa (stavning på de är tvivelaktig haha). Så vi får väl se, ni får kanske recept på en sådan också! :)

Kram, Silverstenk
Mat, Vardag, Viktresa | |
Upp