myTaste.se silverstenk - Enkelt är gott

Enkelt är gott



Idag hade jag min sista dag i skolan på ett par månader - rätt skönt faktiskt! Ingen stress eller ångest för man inte riktigt fick rumpan ur soffan på kvällen när man borde nötat sexton kapitel eller så ;) Så nu är det fullt fokus på jobb, kropp och hälsa! Idag hade jag bara fått i mig kaffe på förmiddagen och ett snackpack riskakor på vägen hem. När jag väl kom hem vid 14 var jag verkligen SUPERHUNGRIG. Och hur sugen som helst på ärtsoppa! haha.. :)

 



Så jag letade en sväng i skafferiet och mycket riktigt - I en liten GoGreen kartong skramlade någon dl snabba gula bönor! Så jag slängde enkelt ihop en ärtsoppa på ca 20 minuter! :)
Är du sugen på detsamma så behöver du:

- 1,5 dl gula bönor  ready in 5 från GoGreen
- 5 dl vatten
- en rejäl nypa timjan
- en gul lök
- salt och peppar, samt en buljongtärning

Och du gör enkelt såhär:

- Koka upp vattnet med buljongtärningen
- Tillsätt bönorna och finhackat lök
- krydda med timjan
- Låt koka länge, jag låter det koka längre än anvisningarna på paketet - jag gillar min soppa riktigt krämigt tjock

Servera!:)

Superenkelt att göra utan att behöva tänka i förväg då man måste blötlägga bönorna ett dygn innan.
Och den blir riktigt smarrig med! :)
Om man räknar ligger soppan på 10sp men om man blir riktigt mätt också, så egentligen hade det räckt med en halv portion eftersom jag åt rårivna morötter med dressing till också :)

Kram, Silverstenk



 
Mat, Recept, Vardag, Vegetariskt, Viktresa | |
Upp