myTaste.se silverstenk - Bakmåndag

Bakmåndag



Idag skiner solen, jag blev väckt 05.23 av en katt som vrålade vid huvudet på mig men låg och drog mig i halvvaket tillstånd till klockan åtta. Värre måndag kan man ha, jag får ju faktiskt ta det lugnt hela dagen ;)




Idag ska jag baka har jag tänkt! Egentligen hade jag bara tänkt att baka bröd, det är slut (igen haha). Men så hade jag två paket jäst som snart går ut och jag lyckas bannemig aldrig få till degen bra när jästen har gått ut. Många får ändå till  degen fastän jästen är ett par dagar för gammal. Men jag, jag lyckas då inte. Nästa gång jag bakar bröd blir väl om en vecka eller så, och då är jästen på tok för gammal.

Så, jag beslutade mig helt enkelt för att baka bullar också!! Ett recept jag knåpade ihop som ska vara bra för både kropp och sinne! ;) Det vill säga att receptet är lite smalare, så man kan med gott samvete äta en bulle utan ångest. För är inte det vad livet handlar om, att njuta var dag?

Jag är så göad att jag idag har ett sunt förhållande till mat. Det är inte maten det varit fel på, det har varit mig. Mina val av mat och mina val av motion har inte gått hand i hand. Men idag tänker jag efter innan jag löper amok haha. :)
För mig är mat kärlek, och vad vore livet utan kärlek? Jag kan äta precis allt jag vill idag, för jag har rätt redskap i grunden. Det känns faktiskt jättebra. Och jag hoppas kunna dela med mig av mitt tänkt till er som dagligen kikar förbi här i mitt hörn av internetvärlden, för det har öppnat upp mina ögon och jag ser på mat, min kropp och livet på ett helt annat sätt. :)

Bilder och recept på dessa (förhoppningsvis ) grymt goda gott-samvete-bullar får ni senare! )

Kram, Silverstenk
 
 
Mat, Vardag, Viktresa | |
Upp