myTaste.se silverstenk - Vecka 1 och minus på vågen

Vecka 1 och minus på vågen



Så var det äntligen fredag! Skönt va? :) Fredag för mig innebär idag att jag är solo, mannen har personalfestligheter på gång. Jag funderar så det riktigt knakar, vad för något gott jag ska äta idag. Funderar på lasange, eller kanske någon riktigt lyxigt krämig pasta. Det blir nog bra vilket som. :)

Denna vecka var vecka 1 och jag har fått in 3 träningspass till min #påskutmaning16 ( finns på instagram) och jag har tänkt att klämma in ett till pass till helgen. :) Det har verkligen varit roligt att träna denna vecka, vi började med en dålig start när jag försov mig och kände mig influensasjuk för att jag inte vaknat till än haha.. Men avslutade med bravur, med svetten stickande i ögonen och träningsvärken kom som ett brev på posten. Det är då det är roligt! :)



Än så länge har jag inte kommit över 2km ( målet i utmaningen är att jogga 5 km) men jag har ingen stress. Det tar tid att träna upp flåset , iallafall för mig. Och jag har gjort samma resa med springandet förut, och jag vet att sålänge man tar de en liten bit i taget så kommer jag att både lyckas och ha roligt samtidigt! :) Och för mig är det viktigt att det är roligt.



Och vikten denna vecka då? Ja, jag har gått ner i vikt! 0,2kg haha. Det är inte mycket för vissa men för mig är det en helt normal viktnedgång på en vecka. Jag har alltid legat mellan 0,2 - 0,4 kg minus per vecka. Ibland, mycket sällan, har jag legat på högre siffror. Och denna vecka är jag extra nöjd med mitt minus, för jag har haft mensvecka OCH ätit en hel påse ostbågar i onsdags. Haha... Jisses amalia. Men, ibland måste man bryta ihop och komma igen. Jag la inte träningen på hyllan bara för att jag tyckte synd om mig själv och sängen var skönare med en värmedyna på magen, och det hjälpte nog denna veckas minus :)

Ni får ha en superskön fredag och njuta av sällskap från nära och kära!

Kram, Silverstenk



 
Träning, Viktresa | |
Upp