myTaste.se silverstenk - Tankar kring julformen

Tankar kring julformen



Hej vänner! Hoppas ni har det bra där ute i det gråmulna decemberSverige! Här är det riktigt ruskigt väder, med regn och plusgrader! Önskar att det kunde dra in lite bättre väder, i form av kyla och lite snö lagom till jul. Jaja, vi får väl vara nöjda att vi inte (fortfarande!) har 15 grader varmt :)

Just såhär kring jul går mina funderinger till julformen. Jag har haft massa mål och drömmar att vara tillbaka på 66kg nu till jul haha. Men allt blir inte som man tänkt sig:) Tyvärr!
Jag ligger kvar omkring 68kg, jag har faktiskt inte vågat väga mig.

 
 



Så här kring jul har jag alltid svårt att inte äta lussebullar och pepparkakor. Men det är också allt. I år har jag inte haft tid att baka och påta, så som jag gjorde förra året och då delade med mig av smalare julrecept. Så helt uppåt väggarna har det väl inte blivit. Men iallafall. 

Jag har balanserat mina lussebullar med andra bra saker - Smartpoints snåla recept hemma och sallader när jag köper lunch. Jag tror att jag "låtit mig själv gå" lite dessa veckor. Men med vv i bakhuvudet tror jag att jag ändå har balanserat det rätt bra :)

Jag räknar varje dag även om jag skulle lägga mig minus. Ibland kan jag sluta räkna där och tänka " Äsch de gick åt skogen igen!" men när jag räknar varenda minus-point så är jag samtidigt ärlig mot mig själv. Och det är viktigast. 

Efter jul drar jag på mig hårdhandskarna igen. Fram tills dess: Jag gör mitt bästa och räknar varje dag. Men jag är inte mer än människa! :)

Kram, Silverstenk



 
Mat, Vardag, Viktresa | |
Upp