myTaste.se silverstenk - Silverstenks Smala Hallonscones

Silverstenks Smala Hallonscones



Jag har gått lite under jord senaste månaden och det har ni nog märkt och jag har samlat på mig ett par recept det varit efterfrågan på och dessa ska jag ju såklart dela med mig av! :)
Det blir vegetarisk tacogryta, vegetarisk tortillapizza, ost och äggröra och hallonscones. Först ut har vi sconesen!:)



Hallonscones 3sp/1st , 5sp/2st

Ingridienser
~1 dl vetemjöl
~2,5 dl grahamsmjöl
~1tsk salt
~4 tsk bakpulver
~2 dl Lindahls hallonkvarg utan tillsatt socker
~1/2 dl lättmjölk
~3 tsk smält margarin 60%
~1ägg

Gör så här
~ sätt ugnen på 200 grader
~ Blanda alla torra ingridienser i en bunke
~ Blanda ägg, mjölk, kvarg och margarin i en separat bunke
~ Blanda sedan samman alltihop till en smet
~ Klicka ut smeten i 12 st bullformar
~ Grädda i mitten av ugnen i ca 12 minuter ( justering kan behövas, då alla ugnar är olika)

Servera med te, ost och sylt/marmelad. :)

Kram, Silverstenk

Mat, Recept | |
Upp