myTaste.se silverstenk - Sovmorgon och Pyssel

Sovmorgon och Pyssel

Idag tog jag sovmorgon, lät bli att ställa klockan. Idag är veckans sista lediga dag, det har varit många av dem denna vecka. Ibland är de skönt det också.. :) Så med en kopp kaffe och fågelmaten i högsta hugg spatserade jag ut och fixade iordning lite till de små liven. Det fina med att bo på landet är att man kan gå klädd precis hur man vill, precis hur länge man vill. Raggisar och nattlinne till middagstid är jag i ett nötskal haha.. :)







Jag har planer på att fixa ett foderbord under granen för de små, där sånt jag alltid ändå slänger kan vara. gammalt bröd man smulat ned, äpplen som blivit lite skruttiga och lite extra fågelfrön och sådär.
För mig är de lite mysfaktor med de små talgoxarna och blåmesarna. Men lite extra lycka är de när domherrarna kommer på besök. En riktig vinterfågel och bra vacker är den ju med, med sin röda mage.







Idag ska jag bara vara lat, pyssla lite ute i trädgården med granris vid trappan - För nu smälter snön igen och då blir de blött och lerigt, granris är perfekt att dra av fötterna på och dekorativt är de ju med!
Jag funderar på att fuska rejält med att sätta belysning i granris i en kittel på trappan. Men det kanske är att ta i? Haha..:) Ibland får man behärska sig. Man behöver inte alltid ha så bråttom. Vinter och adventsmys med belysning och pyssel kommer ju alltid ändå, utan att man behöver skynda på det egentligen. Hur gör ni med advent och pyssel? Jag väntar till första advent. då åker allt pynt upp, förutom granen. Den väntar vi med. Sedan bakar och pysslar jag hela vägen fram till jul. Jag är en riktig pysselmänniska. Så egentligen behöver jag inte alls stressa. Då tröttnar man ju så snart.


Kram, Silverstenk
 
 
Pyssel | |
#1 - - Veronica:

Hittade hit via Instagram och bakåt i dina inlägg. Vilken härlig blogg du har!

Ha en fin kväll!

Svar: Hejsan! Vad roligt att höra, tack så mycket! :) Du är varmt välkommen tillbaka.Ha en fin kväll du med!
Silverstänk

Upp