myTaste.se silverstenk - Exprimentera i köket: Pitabröd med bakpulver

Exprimentera i köket: Pitabröd med bakpulver

 
 
Finns det någonting jag älskar så är det lediga dagar att gå bananas i köket! Jag älskar att baka och laga mat men det finns inget som är så tillfedställande som att exprimentera ihop ens egna recept och faktiskt lyckas.
Ibland blir det förstås tokigt, då får man göra om och göra rätt haha :)
 

 

Jag har letat efter ett recept på pitabröd med bakpulver men ta mig tusan inte hittat något! Jag hade gjort iordning färsbiffar och var så fasligt sugen på pitabröd till det men jag har ingen jäst hemma. Men då fick jag knåpa ihop ett recept själv!




Och vet ni vad? Det blev riktigt jädra bra! Jag klagar inte, ett pitabröd fyllt med färsbiff, sallad och vitlöksdressing. SÅ JÄKLA GOTT! Så himla roligt att fundera, prova och lyckas. Jag älskar verkligen matlagning haha :)
Och jag ska givetvis dela med mig av receptet till er lite senare idag! :)

Kram, Silverstenk





 
Mat, bakat, bröd, hemlagat | |
Upp