myTaste.se silverstenk - Preppa Matlådor

Preppa Matlådor







En hjälpsam nyckel i både vardag, viktnedgång och hälsa är att preppa matlådor! Jag har aldrig varit särskillt bra på det egentligen, jag har mest slängt ner dagens rester i en bytta till i morgon. Och visst har det fungerat! Men det är inte alltid det blir mat kvar. Ibland blir det kanske bara kvar någon potatis, eller någon köttbulle, då måste jag ju ändå fixa något mer. Då blir man lätt stressad och ibland blir det inga matlådor då utan man köper någonting ute, eller så blir det en alldeles för mesig lunch, i form av ett äpple och en kaffe.

Det gynnar varken ekonomi, kropp eller själ. Men idag är jag bättre på att göra matlådor och efter årets semester har jag varje söndag gjort matlådor för kommande fem vardagar. :)
Det är smidigt, sparar värdefull tid i veckorna och det hjälper mig att hålla bättre koll på vad jag äter.
För mig är det viktigt att äta nyttigt, bli mätt och att det är en smidig lunch att laga.

Här ovanför ser ni veckans lådor : Pasta med skinksås för 7sp per lunchlåda. Jag har haft svårt att äta samma sak till lunch varje dag förut, men nu förtiden går det bättre! Det är kanske alla fördelar som kommer med matlådor som väger upp att det är samma sak 5 dagar i rad.. haha :)


 
För några veckor sedan åt jag detta till lunch i fem dagar. Kycklinggryta med curry och ris. Det var helt okej! Jag är inte så förtjust i smaken på den 4% grädden, så jag behöver krydda upp den ordentligt. Det hade jag inte gjort med denna gryta ;) Men det gick ner!
Även dessa lunchlådor ligger på 7sp. Ett lunch-nummer jag av någon anledning tycker om. 7sp till lunch är lite standard för mig :)

Detta är veckans kanske mest värdefulla tips. Matlådor. Man kommer så långt i vardag, ekonomi och hälsa när man planerar lite!

Kram, Silverstenk
 
 
 
 
 
 
Mat, Vardag, Viktresa | |
Upp