myTaste.se silverstenk - Tracka det man tränar

Tracka det man tränar


Jag har funderat på det här med hur man ska registrera det man rör på sig. Jag har alltid varit bästa vän med stegräknaren, den har alltid varit pålitlig och så vidare. Men så körde jag (nummer enmiljonskjuttiotvåtusenfemhunratre ungefär) i tvättmaskinen så jag började använda mobilen i väntan på att min nya stegräknare skulle komma på posten.

Hur gör ni när ni registerar, och hur tycker ni det fungerar?
 
 
 


Jag blev alldeles stum efter en dag med telefonen som stegräknare/mätare. Vilken ljugpotta! Haha.
En vanlig dag med promenad och jobb kan ligga runt 10.000 steg med räknare. Jag har en ifrån Silva, som räknar steg och km. Man får också ställa in sin steglängd. Telefonen säger att jag gått det dubbla! Snacka om lycklig tjej. Tills dess att jag använde BÅDA samtidigt. Ack, vad tråkigt det blev då ;)

Jag litar faktiskt mer på min stegräknare som jag fäster på höften. Den är fantastisk faktiskt. Den har inbyggd sensor, och någon annan schysst teknologi, så om jag bara tar 6 steg eller färre så räknar den inte. Alltså de där små stegen som man tar i köket till exempel, mellan spis och diskbänk. Om jag däremot tar fler så registrerar den allt. (Plus de första sex stegen). Jag tycker personligen att den då är mer pålitlig. En telefon till exmempel reagerar gärna (för mig iallafall) på allt, även vibration. Men vad vet jag, jag kanske bara haft otur med apparna jag provat!
Annars är Silva bäst enligt mig. Priset är billigt, livslängden lång så länge man inte kör den i tvättmaskinen och den är supersmídig med sina personliga inställningar osv. :) Värt att prova!

Kram, Silverstenk
Träning, Vardag, Viktresa | |
Upp