myTaste.se silverstenk - Krispig söndag

Krispig söndag


Oj vad det är krispigt ute idag! Vi har "bara" -11 grader idag men alla träd är fantastiskt vackra mot klarblå himmel med sol :)
Vi har haft många dagar här nu då termometern gått ner till minst -17 och ja, det är faktiskt även så att jag skruvar lite på mig av obehag när jag tittar på termometern. ;)



Kommande vecka har jag verkligen ingenting att göra (jobbar bara 2 dagar) så jag har tänkt att fylla min tid med bra grejer, sånt som jag mår bra av :)
Jag har, för er som är nya följare, två stycken trasiga handleder. Därför kan jag inte jobba mer än 2 dagar i veckan, och det är också därför som jag pluggar nu. Så jag kan huvudet som huvudverktyg, istället för mina händer ;)

Men då har jag ju så himla mycket tid över. Eftersom jag inte har några barn eller husdjur som kräver mer uppmärksamhet än att mysa, öppna en burk mat och släppa in och ut honom. (katt).
Många av de jag känner säger "men gud vad skönt, att bara kunna disponera sin tid hur man vill! Åh vad jag skulle göra si eller vad jag skulle göra så..." Och visst, så kan man se de. Men det gör inte jag. Jag är bara 24 år gammal och känner mig rätt så jädra kass, när man inte kan jobba. Det är ingen vinst här i livet, det är en förlust.

Men, som den eviga positiva människan jag är, så vet jag att allting blir bättre, det tar bara lite tid :) Jag pluggar ju och jobbar det jag kan jobba, så jag gör vad jag kan. Och den tid som är över, den ofrivilliga fritiden, den ska jag använda till att må bra inifrån och ut :)

Så denna vecka ska det skrivas om mat och recept, motion och inspiration. :)

Kram, Silverstenk

 
Mat, Träning, Vardag, Viktresa | |
Upp