myTaste.se silverstenk - Silverstenks Honungsmûsli

Silverstenks Honungsmûsli



Jag har lovat recept på min honungsrostade mûsli för ett tag sen till flera utav er men livet har kommit emellan. Men det är en mûsli som är perfekt när man inte kan äta nötter! Inga spår av dem ens ;) Vilket är en förutsättning för mig som är rätt allergisk. Men jag är en kvinna av mina ord! :) så här kommer receptet på den!



Ingridienser

~ 5 dl havregryn
~ 1/2 dl vatten
~ 1/2 msk kanel
~ 1/2 msk kardemumma
~ 2 tsk olivolja
~ 1 nypa salt
~ 1/2 dl ekologisk flytande honung

Gör såhär:

~ Sätt ugnen på 200 grader.
~ Blanda samman dem torra ingridienserna i en bunke.
~ Rör ihop vatten, honung och olja i en separat bunke.
~ Blanda samman alltihop och bred ut på en bakplåtspappersklädd plåt
~ Rosta i 15-20 minuter och rör om emellanåt under tiden.

Låt svalna och förvara i tätomslutande burk! :)

Kram, Silverstenk


Mat, Recept | |
#1 - - Anonym:

Tack för recept ! Med vänlig hälsning, annalaila

Svar: Det var så lite så! :) / Silverstenk
Silverstänk

Upp