myTaste.se silverstenk - Vardag

Vardag




Idag är jag också "ledig". Det är en del av att vara timanställd. Man får liksom ta det söta med det bittra. Jag har fått jobba grymt mycket november och december. Men januari är lugnare. Då får man ändra sina rutiner. Jag är en jädra rutinmänniska, och jag lider verkligen när mina rutiner rubbas haha. ;)

Men som timanställd är det svårt att få rutin. Så jag har två: En rutin då jag jobbar, äter och sover. Gör vad jag hinner däremellan. Och rutin nummer två: Lägger grymt fokus på mig själv, min själsliga resa och att finna ett gött gung i livet. Låter det knäppt? jag vet haha.

Men att hitta ett gött gung i livet är liksom att fylla dagarna med sådant som man gillar, som man tackar sig själv för senare. Det är idag att kolla över utbildningar, spåna lite i vad jag vill göra. Det är att planera maten för veckan, ge mig själv bästa möjliga förutsättningar för en bra vecka ur hälsosynpunkt. Det är att tvätta ikapp ;)

Ja ni vet. Det gäller att göra det bästa av situationen. Det är då man mår som bäst i knoppen!

Kram, Silverstenk


Vardag, Viktresa | |
Upp