myTaste.se silverstenk - Snabba Mellis

Snabba Mellis

 
Ibland är mellis ett riktigt meck. Man kanske inte har särskillt mycket hemma, eller så är man inte sugen på vad som faktiskt finns. Igår var jag så himla frusen, och mellan lunch och middag var jag inte jättehungrig, men tillräckligt för att behöva ett mellanmål.

Ibland krävs det väldigt lite för att bli väldigt gott och bra. Jag har alltid en flaska Santa Maria fisksås i kylen. Grönsaker av olika slag har jag också allt som oftast hemma. Likaså buljongtärningar. Och man kan verkligen komma långt på det! En skvätt överbliven pasta - sen är man hemma!
 
 




Jag slog ihop en snabb, värmande pastasoppa. Det är så enkelt så det är sanslöst. Tar max 10 minuter med.
Paprika, lök och morot kokas mjukt i 5 dl buljong med ca 1 msk fisksås. Lägg i pastan när det kokat färdigt och låt den bli varm ett par minuter. Voilá! 1 sp mellis-soppa. (35g färdigkokt fullkornspagetti)
Fantastiskt!

Kram, Silverstenk



Recept, Vardag, Viktresa, hemlagat | |
Upp