myTaste.se silverstenk - Tillbaka!

Tillbaka!

 
Hej vänner!! Hoppas allt är bra med er där ute i vårt avlånga land! Här regnar det, det är riktigt mörkt och blött. En del dimma är det med. Men vad gör väl det, i slutet av oktober? Det är ju bara helmysigt!

Så här på hösten är jag en riktig suktare efter kryddor. Mycket kanel, kardemumma, ingefära och lökar. Det är Nog längtan efter julen och behovet av värmande soppor som kickar in.
Jag har ett recept på en mûsli som jag delat med mig av förut ( Ni hittar receptet på godingen här : http://silverstenk.blogg.se/2015/november/silverstenks-honungsmusli.html ) Och det är en riktig höstbomb! Med både kanel och kardemumma gör sig den honungsrostade müslin grym till både fruktsallad och yougurt. Eller varför inte ta en msk eller två  när man är på språng och har lågt blodsocker?


 




Idag sjöng müslin på slutversen så det var dags att göra ny. Denna gång dubblade jag receptet, det blev precis lika smarrigt då. Men räcker längre, vilket alltid är uppskattat! :)

Jag gillar att göra saker själv, dels för att man vet exakt vad som finns i det du äter och dels för att det faktiskt smakar så mycket bättre med den självbelåtenhet man kan känna då! haha :)

Kram, Silverstenk



Mat, Recept, hemlagat | |
Upp