myTaste.se silverstenk - Plus efter jul

Plus efter jul


Jag har som många andra ätit riktigt gott i jul! haha.. det gav också resultat på vågen :) två kilo plus blev de, men det gör inte så mycket. Jag hade faktiskt skjutit på det, ända sedan i början av december. Det där med vägningen. Ibland blir det så, att jag går upp i vikt inuti huvudet, fastän vågen inte alls säger samma. Nu trodde jag att jag minst gått upp 8-10 kg. Jag vägde mig inte, och jag var inte en slav för checklistan. Då hittar hjärnan på att allting väller över kanten överallt! Haha.. ibland ska man bara ta tjuren vid hornen och få det gjort, vägningen är oftast inte så illa som man tror! :)





Nu kör vi på ny kula, med ny vecka och med nya utmaningar! Jag tycker att det underlättar när man har färdiga luncher i kyl och frys, bara att värma när hungern sätter in! :) Därför gjorde jag igår en omgång med min supergoda vegetariska lasange ( Recept hittar ni under fliken "Recept"!) som ger 6st portioner för 6sp styck. Helt grymt! :)

Jag hade tänkt att denna skulle räcka hela veckan, eftersom jag är den enda i hushållet som äter vegetariskt för det mesta. ( Äter bara vilt som är jagat enligt lagar och regler och övrigt kött/fågel som levt naturliga och värdiga liv från granngården). Men ack så fel jag hade! 2 luncher fick jag och resten åt mannen ;) Och när någon som fullkomligt superdissar vegetariska alternativ annars, istället äter rent, så får man riktigt suga åt sig den osagda komplimangen! ;)


Kram, Silverstenk




Mat, Vegetariskt, Viktresa | |
Upp