myTaste.se silverstenk - Lyxig mathelg

Lyxig mathelg



Hej Vänner! Har ni haft en skön helg? :)
Det har jag! Och en lyxig mathelg, om jag får säga det själv! Lördagsmaten blev nötfärsbiffar i gräddsås med ugnsrostade grönsaker och lördagsgodiset blev dipp med grönsaker. Jag är normalt sett inte jätteintresserad av dipp med grönsaker ( inte dippa chips heller haha) men i lördags var det verkligen jättegott! Kanske var det för att min man valt en dipp med sting i, så de verkligen smakade! :)


 



Jag firar alla hjärtans dag, och jag firar det genom att hylla all den kärlek som omger mig i livet. Familj, vänner och sambo. Visst är det en kommersiell dag, men det väljer jag bort. Jag firar genom att äta gott och njuta av varandras sällskap :)

Vi hjälptes åt att baka en paj, jag och mannen i mitt liv. Ananaspaj, och jisses vad gott det är! Det är tur att man faktiskt bara orkar en bit innan man blit lätt illamående haha...
Till varmrätt dagen till ära åt vi texas steak på planka med rostade grönsaker och baconlindad sparris! Jisses amalia så himla gott det var! Haha.. Nästan så jag börjar dregla här igen ;)
Tyvärr hamnade inte plankan på bild, men pajen gjorde!


 
Ni ska få recept på både pajen och nötbiffarna i gräddsås! Det har jag fått önskemål på så såklart ska ni få de:)

kram, Silverstenk
 
 
 
Mat, Vardag, Viktresa | |
Upp