myTaste.se silverstenk - Ta tjuren vid hornen

Ta tjuren vid hornen

 
 
I morse hade jag ställt klockan, den ringde 06.45. jag var laddad, jag var sugen och jag var bestämd. Nu skulle de bannemig motioneras! Igår kväll blev de ingen promenad ens, jag var helt slut av värmen! Vad vi istället gjorde? Köpte en påse chips och kollade på film haha... Vilka fantastiska val man gör ibland...



Så, 5 km senare ligger jag flåsandes på gräsmattan och känner pulsen slå i halsgropen. Halsen är tung, det gör ont att svälja. Det hörs ett väsande ljud när jag andas. Termometern mäter 23.7 grader i skuggan, och jag har sprungit i strålande solsken. Det kan vara ett av de mindre smarta val jag gjort, men gjort blev de!

Jag har bestämt mig för att göra de allra bästa av vad jag har och av vad jag kan denna sommar. Jag har svårt att vara ute i solen och njuta som alla andra, men jag vill inte sitta inne heller. Frisk luft ger frisk kropp, det ska jag tänka i sommar. Jag ska försöka ta till vara på naturen så mycket det bara går, njuta av vareviga barr i skogen.

Och nu när hettan anlänt så får man gå upp tidigare för att faktiskt orka med att komma ut och få ett par km i benen. Det är för varmt efter klockan 09.00 och det fortsätter de vara ända fram till 21.00 ungefär! Så det ska jag jobba på, komma upp och ut!

Tar man med sig goda vanor från sommaren in på vinterhalvåret, så kommer man fortsätta vara aktiv även då. Det är ett mål jag har skaffat mig, att sluta vara så jädra bekväm.

Kram, Silverstenk








Träning, Vardag, Viktresa | |
Upp